Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Στόχος, ο εναλλακτικός τουρισμός


O νεοσύστατος Δήμος Μαντουδίου, Λίμνης, Αγίας Αννας, πέραν του ότι συνδυάζει εξαιρετικά το θαλασσινό στοιχείο με την τραχιά γοητεία του βουνού, είναι το κέντρο του θρησκευτικού τουρισμού στον νομό και όχι μόνο, με πόλο έλξης τα προσκυνήματα του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου και του Οσίου Δαυίδ. Την αξιοποίηση αυτών των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής έχει θέσει ως βασικό στόχο ο πρόεδρος της κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης Αντώνης Μπάρετ, προκειμένου να επιτευχθεί τουριστική ανάπτυξη. Για τον κ. Μπάρετ (σ.σ.: ο οποίος είναι και εξάδελφος του προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά) ο εκκλησιαστικός τουρισμός πρέπει να συμβαδίσει με τον εναλλακτικό. «Οι επισκέπτες εκτός των προσκυνηματικών δραστηριοτήτων τους θέλουν κι άλλες προτάσεις για να παραμείνουν» τονίζει, ενώ προσθέτει ότι ο τόπος με δύο πανέμορφα ποτάμια (Νηλέας, Κηρέας), με καταρράκτες, με υπέροχες διαδρομές για πεζοπορία, με ποικίλα αξιοθέατα, έχει σημαντικές προοπτικές στον εναλλακτικό τουρισμό. Αυτές τις δυνατότητες η δημοτική αρχή σκοπεύει να αναδείξει σε πρώτη φάση με τη διοργάνωση εκδηλώσεων και με τη διαμόρφωση ενός δικτύου προορισμών, που θα αποτυπώνονται σε χάρτη.

Ο Αντώνης Μπάρετ, που διαμένει στις Ροβιές, όπου και τον συναντήσαμε, πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη του εναλλακτικού τουρισμού. «Ο άνθρωπος έχει ανάγκη την Εκκλησία και τη φύση» μας λέει χαρακτηριστικά και σημειώνει ότι με τη μηχανή του γυρίζει την περιοχή ψάχνοντας για νέα αξιοποιήσιμα στοιχεία. Ανακαλύπτοντας «κρυμμένες» πλευρές του τόπου διαπίστωσε ότι υπάρχουν στον δήμο χωριά μόνο με έναν δυο νέους. Αυτό ήταν και το έναυσμα της προσπάθειας για τον εναλλακτικό τουρισμό. «Είναι σπουδαίο για μένα να ξαναζωντανέψουν αυτά τα χωριά» μας δηλώνει με έμφαση.

Δύο είναι οι κινητήριες δυνάμεις της προσπάθειας του γεωπόνου Αντώνη Μπάρετ. Η πρώτη είναι η πέραν των προσδοκιών του ανταπόκριση των κατοίκων. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Γεμίζω δύναμη και όρεξη για δουλειά βλέποντας ότι ο κόσμος στα χωριά είναι ενθουσιώδης και έχει πάθος με τον τόπο και τις παραδόσεις του. Η προσπάθειά μας έχει μεγαλύτερη απήχηση απ’ ό,τι περίμενα. Ο κόσμος είναι διψασμένος για αλλαγές, έχει προβληματιστεί και απογοητευτεί με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας και ψάχνεται. Διψάει για τέτοιες προτάσεις, που αν τις παρουσίαζες εδώ και 10 χρόνια θα τις απαξίωναν. Τώρα με την κρίση είναι καλή εποχή για να ρίξουμε τον σπόρο».

Η δεύτερη κινητήρια δύναμη είναι η θετική άποψη των επαγγελματιών του τουρισμού. Ενδεικτικά αναφέρει την πρόσφατη περίπτωση τουριστικού πράκτορα από το Ισραήλ. Αυτός, όταν πληροφορήθηκε τις κινήσεις που γίνονται, του τηλεφώνησε για να ενημερωθεί για τα πανηγύρια και τις άλλες σχετικές εκδηλώσεις της περιοχής, ώστε να κατευθύνει τους πελάτες του, οι οποίοι λατρεύουν τις ελληνικές παραδόσεις.

Ο κ. Μπάρετ επισημαίνει ότι σε χωριά όπου δεν υπάρχει ξενοδοχειακή υποδομή μπορούν να ενοικιάζονται δωμάτια, ενώ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την προώθηση της ελιάς και του ελαιολάδου, που είναι το βασικό τοπικό προϊόν. «Ελιές σε κάθε τραπέζι» είναι το σύνθημά του.

Τέλος, για τον Αντώνη Μπάρετ η τουριστική προβολή της περιοχής θα βοηθηθεί http://www.blogger.com/img/blank.gifκαι από την αλλαγή του ονόματος του δήμου, το οποίο σήμερα έχει τρεις συνιστώσες (Μαντούδι, Λίμνη, Αγία Αννα)! Πράγματι, ο δήμος που εμφανίζεται με μία και μόνο λέξη πολύ πιο εύκολα κάνει ευρύτερα γνωστό το όνομά του.

Δημήτρης Κυριακόπουλος



ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ

visit counter ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ 30/7/2010